|
|
DOMAIN: PEDAGOGY |
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Din perspectivă etimologică, cuvântul comunicare își are
originea în latinescul „communis” care înseamnă „stăpânit în
comun” sau, după alții, provine de la verbul „communico”, ce se
traduce prin „a împărți, a se împărtăși de la, a pune împreună”
(Ezechil, 2002). De aici derivă și modelul interacțional sau
interactiv al procesului de comunicare, în cadrul căruia există
interacțiuni psihosociale, interlocutorii adoptă, alternativ, rolul de
emițător și de receptor al mesajelor transmise (Potorac, 2012).
[...]
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
În situațiile în care jocul este valorificat în contexte didactice și educaționale, în scopuri instructiv‐educative, în vederea formării educabililor, el devine formă fundamentală de activitate didactică, mijloc de realizare a educației. Astfel, el permite realizarea de obiective corespunzătoare educației intelectuale, morale, estetice, fizice, tehnologice etc., într‐o atmosferă destinsă, relaxantă, constructivă, pozitivă, stimulativă, tonifiantă, caracterizată de bună dispoziție și de bucurie.[...]
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Informațiile prezentate în această publicație completează rezultatele
obținute în cadrul proiectului european ”Development education and awareness raising”
(Sincerely Food) implementat, în colaborare, de către organizații neguvernamentale din
Letonia, Croația, Bulgaria, Estonia și România, sub coordonarea Institutului
Consumatorilor din Lituania. Prin acest studiu, autorii își propun să contribuie la
diseminarea învățării globale în termeni de educație non-formală, să promoveze
dezvoltarea de cunoștințe, abilități și aptitudini, pentru tranziția către m[...]
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Egyre több formában és fórumon esik szó a multikulturalizmusról, hol pozitív, hol negatív
felhanggal. A jelenséghez való viszonyulásnak igen sokféle háttere van. Ezek esetenként az
előítéletekből, máskor a megtapasztalt valóságból táplálkoznak.
Az emberek vélekedése és viszonyulási módja könnyen manipulálható, annál könnyebben,
minél kevésbé ismerik a multikulturalizmus lényegét. Tény, hogy „ma mindannyian
multikulturálisak vagyunk‖, ahogy Glazer fogalmazott 1977-ben, tehát nem lehet nem tudomásul
venni, minimalizálni, eltúlozni vagy elfer[...]
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Performanţa elevilor români la testări internaţionale precum
PISA şi TIMSS se situează sub media tuturor ţărilor europene şi
central‐asiatice, precum şi semnificativ sub cea a ţărilor UE
(Noveanu, Noveanu, Singer & Pop, 2002; Gonzales, Williams, Jocelyn
et al., 2008; OECD, 2007). Spre exemplu, la testările PISA la ştiinţe
mediile internaţionale au fost foarte apropiate de 500, scorurile
obţinute de elevii români s‐au situat sub 450 fiind 444 în 2000, 418 în
2006, 428 în 2009 şi 438 în 2012 (OECD, 2010, p. 150, OECD, 2014,
p.5). Un factor frecvent asociat cu a[...]
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Infirmitatea motorie, născută sau dobândită, antrenează în timp, mai scurt sau
mai lung, o dizabilitate motorie funcțională care te va limita sau te va împiedica să
faci ceva. Și așa, pe nesimțite, se ajunge la handicap motor (o limitare, o
imposibilitate în plan social). Cum este? Foarte greu. Ai acea infirmitate care te
limitează, ai dobândit dizabilitatea care te pune în minus față de ceilalți și te‐ai
mai ales și cu handicapul care te stigmatizează? Oare cum este, oare ce simte, oare
cum găsește puterea de a merge mai departe? Sunt doar câteva din întreb[...]
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
După cum foarte frumos şi sugestiv precizează Viorel Nicolescu, „la loteria eredităţii acelaşi număr nu iese niciodată de două ori”, fiecare copil fiind unic în felul său. (Nicolescu, V., (2006), pag. 5) Tocmai de aceea educaţia trebuie să aibe în vedere individualizarea la nivelul procesului instructiv‐educativ şi nu uniformizarea educabililor, indiferent de modul în care aceasta s‐ar realiza. Pedagogiile alternative sunt cele care deplasează centrul de greutate în ceea ce priveşte educaţia, de la profesor, din exteriorul clasei, spre interiorul acesteia, mai preci[...]
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Sistemele educaţionale ale lumii încearcă, de mii de ani, să pună în aplicare, să implementeze politici educaţionale, prin strategii concrete, care să răspundă cerinţelor societăţilor. În permanentă mişcare, evoluţie, reformare, idealul social impune o modificare (aproape implicită) şi a idealului educaţional. Prin urmare, identificarea unor căi de eficientizare a reformelor educaţionale, de găsire a unor soluţii cât mai obiective de gestionare optimă a resurselor „calde” şi „reci” ale sistemelor de învăţământ se regăsesc, drept factori prioritari, în[...]
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Școala de astăzi a devenit, contrar așteptărilor, un spațiu al confruntărilor și al conflictelor. In aceste condiții, eficiența școlii, în general, și a fiecărui cadru didactic în parte, depind în mare măsură de preocuparea de a cunoaște și de a înțelege elevii și problemele cu care aceștia se confruntă zi de zi. Neglijarea acestei preocupări, ar putea crea, poate fără intenție, premise pentru ca elevul să refuze să învețe, să fugă de la școală, înțelegerea și comunicarea cu educatorii să se realizeze greoi sau deloc, premise pentru apariția conflictel[...]
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|