HISTORY
TODAY
MISSION AND OBJECTIVES
THE TEAM
NEW BOOKS
DOMAINS
AUTHORS
EDITORIAL EVENTS
NEW E-BOOKS
DOMAINS
AUTHORS
ABOUT E-BOOKS
PUBLISHING STEPS
DESKTOP EDITING STANDARDS
CURRENT
YEAR 2014 (AUTOEVALUATION)
YEAR 2012
YEAR 2011
YEAR 2010
AFCN PROJECTS
ANCS PROJECTS
DIPLOMAS
PRESS REVIEWS
NEWSLETTER
ROMÂNĂ
ENGLISH
CART: 0 items | 0.00 LEI
EVALUATION
EDITORIAL PROJECTS
AWARDS
ABOUT US
PUBLICATIONS
E-BOOKS
PUBLISH WITH US
CONTACT
STOCK INFO
TITLE
AUTHOR
E-BOOKS
NEW E-BOOKS
DOMAINS
AUTHORS
NEW E-BOOKS
BRUSANOWSKI Paul
Învăţământul confesional ortodox roman din Transilvania între anii 1848-1918. Între exigenţele statului centralist şi principiile autonomiei bisericeşti. Vol. II
Comisia Congresului a respins şi principiul autorităţilor, conform căruia sarcina cultivării revenea în grija comună a statului şi a confesiunilor. Conform membrilor comisiei, controlul statului ar fi trebuit să se limiteze doar la desfăşurarea faptică a învăţământului, precum şi la împiedicarea introducerii unor "doctrine dăunoase sau periculoase statului. Într-un stat constituţional, statul trebuie să fie mijlocitor, să privegheze ca toate confesiunile să aibă drepturi egale şi în nici-un caz să atace confesiunile, în speţă Biserica Ortodoxă Română". [...]
FULL E-BOOK
Format:
pdf
BRUSANOWSKI Paul
Învăţământul confesional ortodox roman din Transilvania între anii 1848-1918. Între exigenţele statului centralist şi principiile autonomiei bisericeşti. Vol. I
Perioada celor opt decenii tratate în lucrarea de faţă constituie o etapă deosebit de importantă pentru dezvoltarea culturală, socială şi politică a românilor din Transilvania. Este epoca de păstorire a marelui mitropolit Andrei Şaguna şi apoi a urmaşilor săi, Miron Romanul şi Ioan Meţianu. Este o perioadă în care românii ardeleni au cunoscut procesul de transformare de la statutul unei plebe tolerate la cel al unei naţiuni moderne. În acest proces, Bisericile româneşti au avut o contribuţie de netăgăduit, realizată atât prin intermediul amvonului, dar mai al[...]
FULL E-BOOK
Format:
pdf
SMARANDACHE Ligia
Experimentul în film, video și televiziune: o privire istorică
Conceptul de experiment a intrat în vocabularul artistic odată cu desprinderea artei de meșteșug și cu utilizarea tehnologiei în producerea obiectului sau a valorilor cultural–artistice. Prin definiție, noțiunea de experiment este legată de o procedură care testează și demonstrează o ipoteză, în general științifică. Deși, aparent, experimentul în artă și în filmnu are greutatea unui experiment științific, deoarece gândirea creativă este mai degrabă un proces ludic, în fapt, artistul folosește aceeași metodă. Comparația făcută de Alexandre Astruc în [...]
FULL E-BOOK
Format:
pdf
INDREICA Elena Simona
Despre cum... să joci rolul de părinte. Aspecte ale psihologiei dezvoltării în povești terapeutice
În viața agitată și aglomerată a zilelor noastre adultul este mereu pe fugă, în extenuanta goană după mai mult și mai bine, nemaigăsind, adesea, timp pentru a vorbi cu copiii, pentru a se juca, pentru a reflecta… Parafrazându-l pe Antoine de Saint Exupery (1943), am putea spune că oamenii mari au uitat cum este să fii copil. Priviți prin ochii copilului, adulții de astăzi par să “nu mai înțeleagă singuri nimic şi este obositor pentru copii să le dea întruna lămuriri peste lămuriri”. Și atunci, cum putem juca rolul de părinte care reușește să vadă lu[...]
FULL E-BOOK
Format:
pdf
REIANU Diana-Gabriela
Politica educaţională românească în dezbaterile parlamentare 1919‐1929
Lucrarea de faţă îşi propune o analiză a proiectelor de modernizare propuse în învăţământ pe parcursul primului deceniu interbelic, abordând problema şcolilor şi a procesului educaţional aşa cum apare ea reliefată în minutele dezbaterilor parlamentare din acea perioadă. Am considerat oportun să realizăm o analiză introspectivă asupra a ceea ce parlamentarii interbelici considerau necesar să se producă în învăţământ, într‐o perioadă în care în România opinia unanimă era că reforma educaţională trebuie regândită şi adaptată noilor condiţii [...]
FULL E-BOOK
Format:
pdf
<<
PAG. 207/287
>>
© Cluj University Press 2012
TERMS & CONDITIONS
SPECIAL ACCESS
WEBMAIL